Twitter   iTunes   Contact   RSS   Heart  

Gamebite 346 – Kevin “De Muur” Spacey

Je zit in een donker huisje in een nog donkerder bos. Angstzweet breekt je uit bij elk geluidje dat je hoort. Je besluit Metal Gear Solid V: Phantom Pain op te starten. Het leidt je af dat je voor het eerst niet afgeleid wordt door Kevin Spacey’s houtnerven. Buiten het raam stopt er een autootje met een kroon op het dak. Stap je in?

Deelnemers:

Kevin Shuttleworth, Harry Hol, Bastiaan Vroegop, Erwin Vogelaar

Muziek:

“Sierra-117” door Pl511 op OverClocked ReMix (Halo: Combat Evolved)

Tags: , , , , , , ,
Vorige podcast:
Volgende podcast:

3 Responses to Gamebite 346 – Kevin “De Muur” Spacey

  1. erik says:

    Hij werd dan wel weggelachen, maar ik vond Harry’s verhaal eigenlijk best herkenbaar. Hoe realistischer de graphics, hoe meer alle kleine imperfecties gaan opvallen. Ik word tijdens cutscenes ook wel eens afgeleid door wapperende haren of een cape die dwars door een tafelpoot steekt. Op de PS2 waren alle graphics zo lelijk dat ik me gewoon op het verhaal kon concentreren, maar als spellen fotorealistisch proberen te zijn hebben mijn hersenen op een of andere manier alleen nog maar oog voor de techniek.

    Het komt ook omdat veel spellen dat soort details net iets te enthousiast in beeld brengen. Ik snap het wel: als je 3 maanden bezig bent geweest om een gordijn te animeren, dan wil je dat het duidelijk zichtbaar is. Maar een goede regisseur zou dan toch moeten besluiten om de camera niet op details te richten, maar gewoon op de zaken die echt belangrijk zijn voor het verhaal.

  2. harryhol says:

    Dank, Erik! Dat was dus exact mijn punt!

  3. Jacco van der Duin says:

    Harry’s verhaal deed me denken aan de muur discussie…

Praat mee: